שלושה תרגילים בשבוע • "חוזרים להתאמן במלוא הקצב"

    קובי פינקלר No Comments on שלושה תרגילים בשבוע • "חוזרים להתאמן במלוא הקצב"
    8:46
    07.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "החמאס הסכים לעסקה; אבל מה הבטיחו להם בתמורה"?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי רצף של שלושה תרגילים גדולים שנערכו השבוע , מדגישים הערב בצבא כי מדובר בתרגילים שבוצעו על פי גרף התרגילים השנתי של צה"ל עם הדגשות אופרטיביות של הרמטכ"ל וקיום שגרת אימונים שלא נפגעת מאירועים מבצעיים כמה שאפשר בדגש על אנשי המילואים.

    "התרגיל הראשון" אומר קצין בכיר בצבא "היה תרגיל של אט"ל כשהמטרה הייתה תרגול מערכות שו"ב חדשות וגם בדיקת היכולות של אט"ל בהובלה לגזרות האופרטיביות.

    אחד הדברים שהיו על בסיס ההילולה בהר מירון על בסיס הלחץ התנועתי של משטרת ישראל שיכול לדמות אזור חסום לתנועה ועל בסיס זה נלקחו החלטות ותורגלו תרגילים מתארים מתאר אופרטיבי חסום. גויסו כ-1500 אנשי מילואים בהקפצת פתע של מרכז הובלה וכולם השתתפו ב3 ימים של תרגיל בהתאם להישגים וזה בתחקורים ראשוניים.

    התרגיל השני היה של אוגדה 36, כששתי חטיבות במתאר אופרטיבי בדברים שקשורים בהפעלת אש וטנקים. האוגדה תרגלה עם הכלים שלה בשטח קצת אחר בבקעת הירדן שפחות מוכר למפקדים. בסך הכל תרגיל סבוך וארוך מאד התחיל במוצ"ש ונגמר אתמול תורגלו כל החטיבות במתאר האופרטיבי.

    התרגיל השלישי נערך ברמת הגולן שם הייתה התהפכות הנגמ"ש, תרגיל שכלל לחימה של חטיבת מילואים במתאר רמת הגולן על הכלים שלה בשת"פ יבשתי כל מה שקשור בסד"פ שצריכה לעשות חטיבת מילואים שצהל מקפיץ" מסביר הקצין.

    לגבי התהפכות הנגמ"ש, ופציעתם של שלושה לוחמים בהם אחד קשה, הרמטכ"ל ביקש להקים צוות מומחים ולהתייחס לאירוע למרות התוצאות ללא הרוגים להקים צוות מומחים בנושא הכשרת חיילי המילואים.

    ומה צפוי בשנה הקרובה, גם מבחינת תקציב וגם אימונים?
    "על יחידות מילואים אני לא יכול להגיד את הנתון הזה אבל זה בסדרי גודל שונים מבשנים האחרונות" אומר הבכיר "התכנון לשנת 2015 הוא לייצב את הגרף, לאפשר מקסימום אימונים ואני מניח שזה יקרה עוד בחודשים הקרובים" הוא מסכם.



    0 תגובות